Markedsføring & rådgivning

Ranger høyt i Google og bli sett på nett. Vi vet hvordan.

Å bli sett på nett er ikke lett. Hva er det vi ønsker folk skal gjøre? Hvem er de og hvor kommer de fra? Vi rådgir og setter sammen planer for hvordan deres bedrift kan oppnå bedre resultater på nett.

God plan. Bra innhold. Gode tekniske løsninger. Løpende innsats. Dette er grunnsteinene for å generere trafikk og henvendelser. Etter at vi har laget en god webside med bra innhold og tilhørende sosiale kanaler, er vi igang med den løpende markedsføringen. Vi annonserer i Google og på Facebook og vi produserer innhold.

Bruk film til sosialemedier. Til annonsering og markedsføring.

Kombinert med betalt annonsering, bygger vi også opp rundt den organiske synligheten. Organisk synlighet er alle oppføringer og lenker som ikke er betalte.

Man kan gjøre mye selv, og de beste resultatene kommer når vi jobber tett med kunden over lengre perioder.

Vi svarer via epost

Finner du ikke svaret på denne websiden? Send oss ditt spørsmål, og vi svarer deg via epost innen 1 arbeidsdag.

  • Hva koster det å markedsføre seg på Google?

    Det hovedsakelig 2 måter å markedsføre seg i Google på. Betalt og ikke-betalt (organisk).

    Ved organiske markedsføring, jobber man over tid med websiden, innholdet, sosiale medier mm. Man skaper nytt innhold og er levende. På sikt genererer dette økt synlighet og trafikk. Kostnaden er tiden vi bruker og software.

    Betalt markedsføring er annonsering på Google Search, Maps, YouTube. Her setter man opp en månedlig budsjett, som vil bli brukt av Google.

    Begge måtene er viktig. En god organisk synlighet, vil også i sterk grad påvirke den betalte annonseringen.

    Budsjettene pleier å ligge mellom 3000 - 10000 kr per.mnd. Er konkurransen stor, trenger man større budsjett.

  • Hva kan vi gjøre selv for å komme høyt i Google?

    Skriv artikler og hold websiden levende. Ta et grunnkurs hos oss, og produser innhold slik Google foretrekker det. Vær aktiv. Skaff lenker til websiden.

    Samarbeid med oss og la oss optimalisere, se på dataene og rådgi dere.

    Om man ikke har tid, kunnskap eller motivasjonen til å gjøre dette selv, kan vi hjelpe til med alle overnevnte oppgaver.

  • Hvordan vet vi at markedsføringen fungerer og er lønnsom?
    …..
  • Hva anbefaler dere at vi gjør?

    La oss sette opp en plan basert på deres budsjett og hvor mye dere vil gjøre selv. Et fast månedlig beløp, med faste årlige gjøremål.

    Benytt betalt annonsering, jobb kontinuerlig med innholdet, ta bilder, del på sosiale medier og bruk gjerne film.

    Når vi produserer webside, la oss ta oss av innholdet.

    Vær langsiktig og husk at jobben med å produsere innhold for digitale medier, aldri tar slutt.

  • Hvor kan vi markedsføre oss?

    Google, Facebook, Instagram og YouTube er kanalene vi bruker mest.

    Hva som er best for deres bedrift, kommer an på målgruppe, målsetting og tjenestene det gjelder. Samt budsjett.